Jak zlepšit výkonnost dynamického remarketingu?

Když mě osloví jakýkoliv e-shop s žádostí o pomoc, hned na začátku kontroluji správnost nastavení Facebook pixelu. Vlastně to dělám i tehdy, kdy jen tak brouzdám na internetu nebo nakupuji, zkrátka profesní deformace. Druhou věcí, na kterou se vrhám hned po pixelu, je dynamický remarketing. A právě na ten bych se dnes rád zaměřil. Před pár měsíci se mi totiž podařil opravdový kousek, kdy jsem díky několika kliknutí zlepšil výkonnost dynamického remarketingu řádově o desítky procent.

Jaká byla výchozí situace?

V únoru dynamický remarketing dosáhl těchto výsledků:

Počet objednávek: 150
Hodnota objednávek: 89 765 Kč
ROAS: 4,38
Výdaje: 20 488 Kč

Na začátku března jsem provedl první úpravy, které popíšu hned v následujícím odstavci. Na konci března na nás v remarketingu svítila tato čísla:

Počet objednávek: 227
Hodnota objednávek: 161 076 Kč
ROAS: 10,68
Výdaje: 15 087 Kč

Snížili jsme rozpočet o 5 401 Kč, hodnota objednávek vzrostla o 71 311 Kč a změny v návratnosti investic do reklamy vidíte z 4,38 na 10,68.

Co jsem udělal?

Změnil jsem nastavení dynamického remarketingu. Ten byl původně optimalizován na kliknutí na odkaz. Přepnul jsem ho na optimalizaci na konverze a jako konverzní událost jsem zvolil nákup. Výsledky vidíte sami :-). A proto, pokud to jen trochu jde, optimalizujte své kampaně na konverze.

Kdy můžete optimalizovat své kampaně na konverze?

Pokud začínáte s inzercí na Facebooku, tak má smysl v dynamickém remarketingu využít optimalizaci na zobrazení, případně na kliknutí na odkaz. Říká se, že pro správné fungování optimalizace na konverze potřebujete týdně minimálně 50 událostí. A pokud začínáte, tak Facebook pixel nemá ani žádná historická data, o která by se mohl opřít.

Ale pozor, není začátek jako začátek! Pokud má váš e-shop dostatečně velkou návštěvnost (vyšší stovky až tisíce denně) z jiných zdrojů, a dochází tak ke spoustě konverzních událostí denně, můžete hned zkusit optimalizaci na konverze. Počet konverzních událostí můžete sledovat na Facebooku přímo ve svém pixelu. Pokud již máte nějaké zkušenosti, tak se můžete spolehnout i na svůj instinkt. A nezapomeňte, že k dispozici máte několik konverzích událostí –- Zobrazení produktu, Přidání do košíku a Nákupy.

Co je potřeba mít nastaveno?

Pro využití optimalizace na konverze je potřeba mít nastaven správně Facebook pixel včetně všech událostí a dynamických parametrů. Na internetu najdete spoustu návodů, jak pixel správně nastavit. Využít můžete také dokumentace přímo od Facebooku. Aby vám dynamický remarketing fungoval, potřebujete také katalog produktů a XML feed produktů.

Před spuštěním dynamického remarketingu doporučuji zkontrolovat, zda se vám správně spárovaly všechny produkty a zda vám katalog produktů nehlásí jiné problémy. Každý problém může mít vliv na vaše výsledky.

Jaká je situace po 5 měsících?

Spolupráce s klientem pokračuje dále, zvyšujeme rozpočty na Facebooku a zlepšuje se nám i výkonnost dynamického remarketingu. V červenci jsme dosáhli těchto výsledků:

Počet objednávek: 423
Hodnota objednávek: 242 858 Kč
ROAS: 11,21
Výdaje: 21 665 Kč

Chcete, aby vám reklamy na Facebooku vydělávaly více? Napište mi.

Vít Schaffarczik
Jsem specialista na výkonností reklamy na Facebooku. Spravoval jsem Facebookové kampaně pro nejmenší živnostníky přes firmy s milionovými obraty až po pár firem s obraty miliardovými. S mými klienty za Facebookovou reklamu utratíme více než půl milionů korun měsíčně.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Rubriky
  • Nejnovější komentáře